Reallotjament dels immigrants de les Casernes de Sant Andreu

Ens trobem pràcticament igual que ara fa un any. Llavors demanàvem, per qüestions humanitàries, que les persones que vivien a les casernes poguessin passar-hi l’hivern. Un cop acabat el fred, les peticions van anar dirigides a trobar-los un allotjament digne i un contracte temporal de treball.

El pla d’acollida dissenyat per la Creu Roja a instàncies de la Generalitat no s’ha mostrat eficaç, almenys en aquesta última fase, on encara viuen un nombre important de persones a les casernes.

Les reivindicacions veïnals demanen l’enderrocament de les casernes, però també amb la mateixa força es demana que es doni aixopluc digne per les persones que encara estan allà.

La coordinació entre les tres administracions, Ajuntament, Generalitat i Delegació del Govern, que en un principi es va valorar positivament, s’ha mostrat inoperant per la via dels fets. La coacció i la intimidació han estat les actuacions habituals denunciades per moltes entitats i col·lectius.

Reclamem que s’apliqui el pla d’acollida a què es van comprometre les administracions davant la comissió de seguiment i que consisteix en un allotjament temporal de tres mesos, prorrogable a dos mesos més, en diferents centres de la Generalitat i que els immigrants acceptarien majoritàriament.

Denunciem els intents de coacció que s’han fet sobre les persones i que s’han materialitzat en els empresonaments dels portaveus dels immigrants Yerko Toro i, últimament, Maha Oulquaid, tots dos posats posteriorment en llibertat. Així mateix, denunciem que les protestes de diferents col·lectius i entitats veïnals per evitar que s’enderroquin dependències on encara hi viuen persones han estat impedides per la policia.

Aquesta situació, i d’altres que ens podem trobar a la nostra ciutat, són difícils d?entendre a sis mesos vista de la celebració del Fòrum 2004. Per això demanem a les tres administracions, cadascuna segons les seves competències, que actuïn per evitar que es vulnerin els drets més elementals de les persones.

Barcelona, 11 de novembre de 2003