Responsabilitat davant l’arribada a Barcelona dels seguidors del Manchester

Igual que en el cas del pas per Barcelona dels seguidors del Celtic el mes passat, la Favb vol fer una crida a les autoritats perquè s’expliqui amb transparència qui s’encarregarà d’assumir els alts costos que generarà l’operació d’acollida dels seguidors del Manchester al Moll de la Marina el dia 23 d’abril.

La Favb considera que és una despesa que no ha de ser sufragada per la ciutat sinó pels propis clubs implicats i apel·la especialment el Futbol Club Barcelona perquè assumeixi la seva responsabilitat, ja que és l’entitat titular de l’activitat esportiva que es porta a terme.

D’altra banda, les mides que s’han proposat des de l’Ajuntament no només no van al fons del problema sinó que ofereixen la imatge d’una ciutat tancada i policial: si volem abordar el tema en profunditat, és necessari un debat ciutadà sobre les causes i conseqüències de la violència en l’esport i la implicació dels clubs. D’aquests demanem la promoció d’una actitud cívica i responsable per part de les aficions.

Barcelona, 22 d’abril de 2008