Accident mortal al Poblenou

La Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona i l’Associació de Veïns i Veïnes del Poblenou volen manifestar el seu condol als familiars i amics dels treballadors que han estat víctimes de l’enfonsament que es va produir ahir, dia 27 de juliol, al carrer Almogàvers. Hem de recordar entre les víctimes, a més de quatre treballadors immigrants, un col·lectiu especialment copejat per la sinistralitat laboral, a Xavi Cortés, veí del barri de 24 anys.

S’apunta com a causa de l’accident mortal la manca de mesures de seguretat, novament en un context de subcontractacions amb la precarietat laboral que aquestes comporten.

Pensem que fets com aquest no s’haurien de repetir en el futur i demanem a les administracions una investigació i depuració de les responsabilitats.

Demanem a l’Ajuntament de Barcelona que dugui a terme les accions necessàries perquè aquest districte, que està sent objecte de nombroses obres, es transformi en un espai emblemàtic de bones pràctiques de seguretat, sobretot laboral, com a gest de respecte a la memòria d’aquestes víctimes.

Barcelona, 28 de juliol de 2006