El primer pas per crear una associació veïnal és fer la comissió gestora, que elabora una proposta d’estatuts i celebra una assemblea constituent en la qual es llegeixen i s’aproven, i s’escull una junta directiva. Els estatuts se signen per totes les persones fundadores. I es fa una acta de l’assemblea, en la qual consten els noms, adreces i DNI dels socis i sòcies fundadors, i s’assenyalen les persones escollides per formar la junta.
Aquesta documentació -els estatuts i l’acta fundacional- es presenta al Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya per al seu registre, de manera telemàtica -a través del certificat digital- o a les instal·lacions del carrer del Foc 57 (Barcelona). Tots els canvis que es produeixin en l’associació -modificació d’estatuts, processos electorals…- han de comunicar-se registralment al Departament de Justícia.
Models de documents
- Model orientatiu d’estatuts.
- Model d’acta fundacional.
- Certificat de la composició d’una nova junta directiva.
Com federar-se a la Favb?
Les associacions que formen part de la Favb, tenen dret a una sèrie de serveis i contribueixen a enfortir el moviment veïnal barceloní. Units tenim més força!
Documentació necessària per federar-se a la Favb
- Carta sol·licitant l’admissió.
- Fotocòpia dels estatuts de l’associació veïnal, segellats per la Generalitat de Catalunya i amb el número de registre.
- Fotocòpia del NIF.
- Relació dels i les membres de la junta directiva i telèfons de contacte.
- Pla de treball.
Un cop presentada i avalada la documentació, ha de ser l’assemblea general de la Favb la que ratifiqui l’entrada de la nova associació.