Tel.: (+34) 93 412 76 00

Comissió de Salut de la Favb

La Comissió de Salut va néixer el 1996 com a Comissió per a la Defensa de la Sanitat Pública, degut a la preocupació dels veïns i veïnes per la lentitud en l’aplicació de la Reforma de l’Atenció Primària, per la saturació constant dels serveis d’urgències i per la complexitat del model de l’atenció sanitària pública a Catalunya.

Formada per gent de les associacions veïnals, lluita per un model de sanitat públic, universal, de gestió pública, accessible, de qualitat i que contempli la participació real dels usuaris i usuàries. Des del 2019, s’anomena Comissió de Salut, ja que treballa tots els aspectes que influeixen en la salut de les persones, més enllà dels serveis sanitaris.

Aquests serveis han de posar al centre l’atenció a la persona i s’han de basar en una atenció primària solvent (accessible, resolutiva i coordinada amb la resta de serveis del territori) i respondre a les necessitats de la comunitat. Per aconseguir-ho, el millor és que els fons públics siguin destinats a entitats 100% públiques, amb gestió pública.

La Comissió reivindica la participació veïnal real en els centres sanitaris dels barris, per conèixer les necessitats dels usuaris i millorar el funcionament dels equipaments. A més, s’encarrega de presentar, de forma periòdica, els problemes detectats i la valoració veïnal als gestors dels centres, el Consorci Sanitari de Barcelona i l’Ajuntament. També treballa la participació en els espais de coordinació territorial dels serveis sanitaris.

Un altre objectiu de la Comissió és compartir coneixements, debats i accions sobre diferents aspectes del sistema sanitari.

Àmbits de treball

  • Elaborar i implementar un projecte de participació per als Centres d’Atenció Primària.
  • Reivindicar que l’assistència sanitària a les residències de la gent gran l’efectuï el CAP de la zona.
  • Exigir que, en les urgències dels hospitals, les persones siguin tractades amb dignitat, preservant la intimitat i sense que hagin de passar més de 24 hores en lliteres i passadissos.
  • Lluitar contra els intents de seguir privatitzant serveis.
Informació pràctica
  • La Comissió de Salut es reuneix almenys un cop cada mes, habitualment l’últim dilluns de mes.
  • Contacte: Marcel·la Guell Cid
Més informació:
Favb.cat