Actuació policial al Forat de la Vergonya

Aquest matí la Guàrdia Urbana amb la presència física del gerent del Districte de Ciutat Vella Josep Maria Lucchetti, ha actuat violentament per netejar el solar de les plantes que els veïns havien dipositat aquest cap de setmana en una festa popular, reivindicant zona verda.

Com a conseqüència d’aquesta actuació varies persones han resultat ferides, entre les que figuren el president de l’AV Veïns en Defensa de la Barcelona Vella Jordi Llobet i Pep Miró, president de l’AV del Casc Antic. Ha estat detingut també Francisco del Cuerpo, representant de la Plataforma Veïnal del “Forat de la Vergonya”.

La Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (Favb), denuncia aquesta actuació policial considerant-la desproporcionada i indiscriminada, ja que ha rebut qualsevol persona que estava per allí en aquell moment.
Considerem que aquesta situació és conseqüència de la manca de diàleg i participació, i que és responsabilitat de les autoritats municipals buscar vies de solució sense que en aquest cas estigui justificat l’ús de la força.

Demanem la posada en llibertat immediata de Francisco del Cuerpo i exigim responsabilitats polítiques, en primer lloc al Districte de Ciutat Vella i després a l’alcalde Joan Clos.

Barcelona, 18 de novembre de 2002