El passat 26 de juliol una representació de la FAVB i representants de diversos barris afectats vàrem tenir una reunió amb la direcció de l’Àrea de Mobilitat del Departament de Territori de la Generalitat.
En aquella reunió els diversos representants veïnals vàrem reiterar la indignació, el cansament i la necessitat de resoldre els temes pendents de la xarxa de Metro de Barcelona i la necessitat urgent de revertir aquesta situació per millorar les condicions de mobilitat de la ciutadania i contribuir al canvi de model de transport en favor de mitjans no contaminants.
En concret, vàrem demanar:
La finalització de la línia 9 en la seva totalitat, unint els ramals Nord i Sud i permetent totes les connexions previstes.
La connexió de les línies 1 i 9 amb la 4, entre la Pau i la Sagrera.
La connexió de les línies 5 i 1 entre Trinitat Vella i Trinitat Nova.
En tots tres casos hi ha part de l’obra feta i la seva culminació suposaria una millora substancial per al transport públic de la ciutat.
La resposta de la Generalitat va ser coincident amb el que ha sortit posteriorment publicat a diversos mitjans de comunicació: la culminació de la línia 9 està pendent de l’obtenció d’un crèdit BEI de 740 milions que permetin reprendre les obres i anar posant en marxa les diverses estacions en un termini indefinit (ja que segons el pla fet públic, el 2026 encara quedarien estacions pendents d’obrir). Es reconeix també la importància de les altres dues propostes, però queden ajornades a la finalització de la línia 9. Però també ens van deixar clar que, a part del crèdit BEI, tot avenç estava condicionat a l’aprovació del pressupost de la Generalitat, cosa que augmenta les incògnites sobre la represa de les obres.
Fa massa temps que aquest projecte està aturat. Acabar la línia 9 i millorar la xarxa de Metro és una necessitat social i ambiental fonamental massa temps bloquejada. Per això exigim als responsables de la Generalitat i al conjunt de representants polítics que treballin de veritat per desencallar el tema. Celebrem que per fi el metro arribi a la Zona Franca, però aquest avenç requereix continuïtat i prioritat.