Tel.: (+34) 93 412 76 00

Jornada Europea contra la Mercantilització i la Privatització de la Salut

En motiu de la Jornada Europea contra la Mercantilització i la Privatització de la Salut, el pròxim divendres 7 d’abril la plataforma Marea Blanca i altres entitats socials han convocat una concentració de protesta ciutadana. L’acte es farà davant de la seu de la Comissió de la Unió Europea al Passeig de Gràcia, 90.

L’acte es fa per denunciar el negoci que s’està fent a tota Europa amb la salut. Si l’any passat diferentes ciutats europees, entre elles Barcelona, van acollir accions, aquesta vegada s’ha estés aquest moviment reivindicatiu a més països de la UE.

La concentració a nivell europeu convocada pel Réseau Européen Santé – European Health Networkpretén vol enviar un clar i ferm missatge a les institucions europees i als seus estats membres tot posant en evidència :

-Les conseqüències nocives d’una austeritat prolongada sobre la qualitat i accés als serveis de salut.
-Les polítiques internes, fiscals i comercials que afavoreixen el creixement de les asseguradores i dels serveis comercials reforçant encara més les desigualtats existents.

A més, s’exigirà l’aturada d’aquestes polítiques perquè impliquen conseqüències greus i negatives per a la salut de les persones.

En paral·lel a la concentració, les plataformes convocants també animen la ciutadania a penjar als balcons i finestres un llençol blanc durant la setmana prèvia i a penjar fotos a les xarxes socials amb el hastag #health4all .


Favb.cat