-
“Per evitar els abusos s’han de poder controlar els preus del lloguer”
Lourdes Garcia és portaveu del Sindicat de Llogaters, entitat que es va presentar oficialment el passat 12 de maig a Barcelona. A l’octubre va tenir lloc la darrera assemblea per abordar la situació precària dels llogaters, que havien estat els grans oblidats del moviment de defensa del dret a l’habitatge. “El lloguer ha estat de…
-
Lamentem que s’apugin totes les tarifes sense protegir la mobilitat obligada diària de les persones
La pujada homogènia de les tarifes evidencia un greu problema i una mancança. El greu problema de l’endeutament del sistema de transport públic s’ha d’afrontar amb mesures que evitin augmentar l’alt percentatge que signifiquen les aportacions al seu finançament que fan els usuaris a través de la compra dels bitllets. Per dues raons, una per…
-
Un mercat és una ciutat
Un mercat és una ciutat. Els passadissos fan de carrers, les parades, de botigues que se situen en parcel·les. I pensant-ho d’aquesta manera, un mercat, doncs, estaria sotmès a les mateixes forces econòmiques ideològiques… que amb visions i interessos contradictoris tensen la ciutat. Prou sabem que a Barcelona, tal com està succeint a la resta…
-
Per un mercat de barri, per una Abaceria per al veïnat
Després d’anys d’abandonament pel que fa al manteniment, ens trobem a les portes d’una llargament promesa remodelació de l’Abaceria. Dissenyada per l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona i amb un cost de 33 milions d’euros, la reforma pretén, entre d’altres aspectes, incloure un supermercat i un aparcament en un equipament que tindrà fins a tres…
-
L’amiant, enemic silenciós a Barcelona
Finals del franquisme. La indústria comença a recuperar el pols i el país s’obre al món. Un negoci a la vista: productes fets amb derivats de l’amiant, un mineral molt perillós prohibit a bona part del món per la seva toxicitat. Catalunya i l’Estat es converteixen en els principals exportadors d’uralita i productes pneumàtics. Beneficis…
-
AutoVia Laietana
Si obrir-la va ser un trauma urbanístic, pacificar-la serà un drama automobilístic. L’AutoVia Laietana és vital per a la mobilitat motoritzada de Ciutat Vella i la sortida més ràpida cap a la Ronda Litoral des del centre de l’Eixample. I, com a bona autopista catalana, és de peatge: dia rere dia es cobra la seva…
-
Cas Palau, la fi de l’omertà?
El passat 16 de juny el judici del cas Palau-CDC va quedar vist per sentència. Abans que sigui publicada la decisió del tribunal podem fer un balanç del que ha significat el judici, especialment en aquesta tribuna, atès que la Favb, fent-se ressò de la indignació de la ciutadania de Barcelona aquell 2009, va decidir…
-
Bon estiu! Ens veiem al setembre
Us informem que les oficines de la Favb estaran tancades al públic de l’1 al 31 d’agost, ambdós inclosos, per descans del personal. Tot i que sabem que la gent del moviment veïnal mai no acaba de desconnectar del tot, desitgem que gaudiu d’uns dies més tranquils per entomar un setembre que, com sempre, serà…
-
Equipaments més versàtils i polivalents
La Barcelona del futur seguirà arrossegant un dèficit d’equipaments. La falta de sòl públic i les necessitats d’una població diversa apunten a la concentració de serveis i al disseny d’edificis capaços d’adaptar-se a un món en canvi. A final de l’any passat s’aprovava inicialment el projecte de construcció de Transformadors, tancat des del 2008. Després…
-
La participació i l’equació del poder
Estem immersos de nou en el debat per configurar les Normes Reguladores de la Participació Ciutadana en els afers de l’Ajuntament, a través del qual s’han de poder articular mecanismes on la ciutadania pugui debatre, proposar, fiscalitzar, qüestionar les actuacions dels seus representants, a més d’establir formes de democràcia directa. Aquest, és un marc bo…