Compartim amb vosaltres un resum de les condicions i requisits generals i tres subvencions que hem detectat que poden adequar-se als projectes i activitats de les associacions veïnals.
Condicions i requisits generals
Els projectes o activitats han de complir els següents requisits en el moment de presentar la sol·licitud:
- Àmbit territorial: Desenvolupament a Barcelona (districte o ciutat) o, excepcionalment, fora si tenen interès per a la projecció de la ciutat.
- Que les activitats que es duguin a terme siguin sense afany de lucre; en cas contrari haurà de revertir en les pròpies activitats
subvencionades. - Llenguatge inclusiu: Que les sol·licituds presentades evitin el llenguatge discriminatori o sexista en la seva redacció i fer servir un llenguatge inclusiu i imatges no estereotipades en les comunicacions internes i externes.
- Coherència amb polítiques municipals: Especialment sostenibilitat i transversalitat de gènere.
- Projecte original: No ha de ser igual o similar a altres subvencions o contractes municipals existents.
- Durada: Les activitats s’han d’iniciar i finalitzar dins de l’any 2026.
Línia IE (àmbit de ciutat) –Enfortiment de la participació i gestió cívica del patrimoni ciutadà
Aquesta línia dona suport a projectes de recerca, formació i innovació que reforcin la participació ciutadana i la gestió cívica de béns i equipaments municipals dins del Programa de Patrimoni Ciutadà, mitjançant models de col·laboració públic-comunitària i una governança democràtica més sòlida.
Què demanen principalment:
- Ampliar i fer més inclusiva la participació ciutadana en la gestió d’equipaments.
- Formar i capacitar les entitats que gestionen espais municipals.
- Desenvolupar recerca jurídica i normativa sobre models de gestió cívica.
- Projectes amb interès públic, qualitat metodològica, impacte i transferibilitat, i implicació del teixit associatiu.
Línia JB (àmbit de ciutat) – Enfortiment democràtic i social i transparència de les associacions
Aquesta línia subvenciona projectes puntuals d’entitats sense afany de lucre orientats a millorar el funcionament democràtic, la transparència i l’arrelament comunitari de les associacions. L’import màxim per projecte és de 8.000 €.
Què demanen principalment:
- Més transparència en la gestió, l’avaluació i la comunicació dels projectes.
- Participació interna real de les persones vinculades a l’entitat en la presa de decisions.
- Funcionament democràtic amb paritat de gènere i rotació de càrrecs.
- Arrelament territorial i treball en xarxa amb altres agents del barri.
- Inclusió i diversitat, fomentant la participació de col·lectius diversos.
- Millora de la comunicació i visibilització de l’impacte social.
- Innovació, especialment projectes nous no subvencionats anteriorment en aquesta línia.
Línia JA (àmbit de districte) – Promoure la cohesió social i la construcció de relacions de pertinença al barri
Aquesta línia subvenciona projectes comunitaris que reforcin la cohesió social i les relacions de pertinença al barri, amb finalitats més enllà de l’assistencialisme.
Què demanen principalment:
- Estratègies d’informació i sensibilització per afavorir la cohesió social.
- Participació activa de persones i grups del territori en la vida comunitària.
- Reforç del teixit social i associatiu com a eina de promoció comunitària.
- Qualitat metodològica, avaluació de l’impacte, inclusió de col·lectius vulnerables i implicació de entitats i agents locals.
Recordem que aquestes són les subvencions per a projectes, activitats i serveis de districte i de ciutat per a l’any 2026 de l’Ajuntament de Barcelona.
Podeu trobar més informació aquí.
Si necessiteu suport o ajuda per fer la sol·licitud, empleneu aquest formulari i ens posarem en contacte amb vosaltres.





