Tel.: (+34) 93 412 76 00

La campanya #Volem100MiMés ha ocupat la Vicepresidència de la Generalitat

La Marea Blanca, la Paicam i diferents entitats i col·lectius en defensa de la sanitat pública van ocupar el passat dimarts 28 de febrer la seu de la Vicepresidència de la Generalitat. L’acte de desobediència civil i pacífica es va fer a les 11 del matí i forma part de la campany #Volem100MiMés.

La finalitat de l’acció ha estat exigir al govern de la Generalitat -i concretament al vicepresent Oriol Junqueras com a responsable polític dels pressupostos- que faci un esforç en relació a les llistes d’espera per la greu situació d’emergència social que suposen. Aquest esforç s’ha de fer extensible a les forces parlamentàries en el tram final de l’aprovació dels pressupostos.

Manifest

Cada quinze dies la dona arrossega els seus dolors fins a les urgències de l’hospital. La metgesa només veure-la entrar per la porta ja sap a que vé i avisa l’infermer. Des de fa mesos cada quinze dies aquella mateixa dona esta anant perquè li tractin els seus dolors a base de calmants cada cop mes forts. I porta mesos així. Va haver d’esperar per a l’especialista i va haver d’esperar per a les proves. I ara està esperant per a la intervenció. Espera i desespera.

L’especialista està convençut que a la seva pacient se li cronificarà el mal que pateix en tot aquest temps i que encara que tot li vagi bé, no sap com respondrà sense els calmants, ara ja la morfina a la qual ha de recòrrer quan ja no pot aguantar el dolor i creu que el patiment és insofrible.

Els fills estan farts de veure com la vida de la seva mare és una ombra i no sols per la malaltia en sí, sinó també pel temps d’espera de la intervenció. Potser quan li toqui operar-se l’hauran d’anar a buscar en ambulància per recollir-la.

No exigim els 100 milions només perquè sigui un compromís que el conseller de Salut va anunciar un bon dia. Tampoc perquè creguem que siguin la solució màgica i immediata.

Els demanem i exigim perquè siguin un punt d’inici per recuperar la vida digna de les malaltes i malalts que esperen diagnòstics, proves, intervencions i assistències. L’inici d’un camí que cap govern, ni present ni futur, d’aquest país abandoni adduint criteris econòmics, moltes vegades, perquè no dir-ho, indignes i inhumans.

Exigim que aquest esforç per part del govern no acabi anant a engreixar butxaques privades i reclamem una auditoria general, fiable i real de les llistes d’espera a la qual ens cal accedir .

Però és que encara també més perquè en tenim el dret. Entenem que els pressupostos presentats no responen a la crisi social i econòmica que pateixen les persones del nostre país. Davant del patiment insuportable de les families calen polítiques realments socials. La destrossa patida en la sanitat pública els darrers anys no es resol només amb un increment pressupostari més que discret, testimonial, esquifit .

Volem recuperar els serveis externalitzats.

Volem recuperar els serveis d’atenció continuada tancats de CAPOs

Volem revertir tota aquesta agressió, reapropiar a la ciutadania i sobretot centrar el sistema sanitari públic en una atenció primària i comunitària forta .

Exigim que mai els criteris economicistes puguin determinar les valoracions de les malalties ni que cap administració atenti contra la dignitat de les persones en aquest procés. I que realment gaudim d’una sanitat 100 % pública i universal.

#Volem100MiMés

MAREA BLANCA DE CATALUNYA

PLATAFORMA D’AFECTATS I AFECTADES PER L’ICAM I l’INSS

DEMPEUS PER LA SALUT PUBLICA

SICOM

CE SAP MUNTANYA

RESISTENCIA CLÍNIC

ACAMPADA MAR

REBELION BELLVITGE

PLATAFORMA DEFENSA DE LA SANITAT PÚBLICA DEL BAIX VALLES

PLATAFORMA DEFENSASANITAT PUBLICA TERRASSA

COORDINADORA EN DEFENSA DE LA SANITAT PUBLICA DE MATARO I EL MARESME

PLATAFORMA EN DEFENSA SALUT I SANITAT PUBLICA EL PRAT DE LLOBREGAT

QUE NO PASE MAS

ACAMPADA SABADELL

FEDERACIO D’ASSOCIACIONS DE VEÏNS I VEÏNES DE BARCELONA

ASSOCIACIÓ CATALANA EN DEFENSA DE LA SANITAT PUBLICA

AMB L’INESTIMABLE SUPORT DE IAIOFLAUTES ”


Favb.cat