A la roda de premsa celebrada avui dimarts 16 al Col·legi de Periodistes s’ha reclamat amb total unanimitat desbloquejar el projecte d’unió dels Tramvies.
Entre els ponents s’hi trobaven:
-Julián Carrasco president de la FAV del Baix Llobregat (FAVBAIX)
-Enrique Lara vicepresident de la FAV de Badalona
-Susana Pascual de la FAV de Barcelona (FAVB)
-José Manuel Jurado, representant de medi ambient de CCOO
-Ángel Casermeiro, president del comitè sindical del tramvia i delegat, d’UGT
-Ricard Riol, president de la PTP
Les principals entitats veïnals i sindicals de l’Àrea Metropolitana han convocat avui dimarts 16 una roda de premsa al Col·legi de Periodistes per explicar a la ciutadania els motius de la mobilització del proper dissabte 20 a la Diagonal de Barcelona.
Julián Carrasco, representant dels veïns i veïnes del Baix Llobregat, ha començat la intervenció recordant la forta oposició veïnal al projecte inicial del Trambaix. Destacant com després s’ha convertit en un èxit total en l’àmbit de cohesió social, millora dels barris i transport públic.
Enrique Lara, vicepresident de la FAV de Badalona, ha coincidit amb Carrasco i ha mostrat la gran oportunitat de connexió metropolitana que generarà la unió dels Tramvies. Per altra banda, ha reivindicat que l’obra és un pas necessari per ampliar en un futur la xarxa i l’èxit a altres municipis.
Susana Pascual, representant de la Federació d’Associacions de Veïnes i Veïns de Barcelona (Favb), ha recordat que fa 17 anys que el projecte està bloquejat per manca de consens i voluntat política dels grups municipals de Barcelona. També ha destacat que és una eina imprescindible de cara a reduir la contaminació atmosfèrica, que provoca 3.500 morts prematures a l’any a l’àrea metropolitana i 600 a Barcelona.
José Manuel Jurado, de CCOO, ha recordat que els sindicats fa molts anys que lluiten per l’ampliació del transport públic, ja sigui de bus, metro, tramvia o tren. Ha recordat que ja no caben més autobusos a la Diagonal i que el tramvia és una oportunitat no només per millorar la capacitat, sinó per destinar els autobusos actuals, que no desapareixerien, a cobrir altres dèficits de transport públic d’altres zones.
Àngel Casermeiro, de la UGT, ha reivindicat la feina feta pels treballadors del tramvia, aconseguint un gran èxit de viatgers, i demana que s’ampliï el servei per millorar les condicions actuals del transport públic. També ha recordat que ningú no perdrà la feina, perquè els llocs de treball de bus estan protegits per conveni i la connexió l’únic que faria és ampliar el nombre total de treballadors i la qualitat de la feina.
Ricard Riol, de l’associació PTP, ha recordat que aquesta connexió no és cap caprici, ja que la Diagonal és l’única via transcendental de Barcelona que no té un sistema ferroviari d’alta capacitat, com sí que tenen la Meridiana o la Gran Via; i que sobre aquest camí gravita una part important de la mobilitat metropolitana de nou municipis. Per tant, el traçat és el més necessari, econòmic d’executar i el que més enllaços genera estalviant més temps als usuaris.
Aquest dissabte 20 a les es convoca a la ciutadania a la marxa lúdico reivindicativa per la Diagonal. Sortint des de Glòries i F. Macià a les 11h per trobar-se a les 12h a Verdaguer, amb un recorregut a peu, bici, patins i amb activitats entre les quals es farà una inauguració simbòlica de les parades de la futura interconnexió.
Per a més informació, podeu consultar a la nostra pàgina UnimElsTramvies